Våre medlemmer

Diplom-Is

Diplom-Is er en av Norges mest kjente merkevarer og hele Norges Iskrem. Selskapet har lange tradisjoner og har gledet både liten og stor siden oppstarten i 1930. Diplom-Is AS er et heleid datterselskap av TINE SA og er ledende i iskremkategorien i Norge. Iskrem og frosne desserter blir produsert og markedsført under merkevarene Diplom-Is, Royal, Dream, Wanted, Døla-is, Krone-Is, Pin-Up, Lollipop, Sandwich, Gullpinne, Mövenpick, Mars og Nestlé. Hvert år lanserer Diplom-Is mange nye, spennende iskremer. Produksjonsanlegget ligger på Gjelleråsen, rett utenfor Oslo. Årlig produserer Diplom-Is ca. 30 millioner liter iskrem og omsetter for rundt en milliard kroner. Selskapet har ca 420 årsverk.

Hennig-Olsen Is

Hennig-Olsen Is har siden 1924 holdt håndverkstradisjonene i hevd og er en av de få familiebedriftene som henger med i næringsmiddelindustrien. I dag produserer iskremfabrikken nesten 30 millioner liter iskrem og frosne desserter i året. Det utgjør nesten halvparten av det norske iskremmarkedet. Iskremfabrikken i Kristiansand ble bygget i 1960. Hennig-Olsen Is har i dag ca. 250 årsverk, og har i tillegg til hovedkontoret i Kristiansand, regionskontorer i Oslo, Haugesund, Bergen, Molde, Trondheim og Tromsø.

Kulinaris

Kulinaris er en lokalt forankret iskremfabrikk på Kolbotn som lager iskrem og sorbet av høy kvalitet. Iskremen distribueres og selges til over 600 utsalgssteder, blant annet matbutikker, isbarer, hoteller og restauranter. De 12 ansatte på den lille fabrikken er hele tiden på jakt etter de beste kortreiste råvarene og fersk fløte og melk.

Isbjørn Is

Isbjørn Is er Norges tredje største iskremprodusent og holder til på Askøy utenfor Bergen. Med sine drøyt 90 ansatte produserer de alle de kjente iskremtypene: pære- og jordbæris, sandwicher, kroneiser, iskaker og premiumprodukter. Det er Isbjørn Is som står bak Den Norske Isbilen.